Tidigare Utgåva
Senare utgåva
Ledare
I första utgåvan av Linti Insights fokuserar vi på det datadrivna. Vad innebär det att arbeta datadrivet med rekrytering och employer branding? Hur tolkar man datan på bästa sätt? Vilka datapunkter är viktigast att mäta?
Dessa frågor och många fler försöker vi och våra gästexperter att besvara. Vår förhoppning är att du ska känna dig tryggare i ditt arbete och få med dig konkreta tips och metoder. Självklart hoppas vi också att du blir inspirerad i ditt fortsatta arbete inom ett av världens viktigaste yrken – att matcha rätt arbete med rätt individ.
Experten förklarar
Tech-rekryterarens bästa tips för datadriven rekrytering.
Carl-Johan Hamilton
Så blev Trafikverket årets employer branding-företag.
Emil Adén
Linti Insights dataanalytiker om misstagen du ska undvika.
Lisa Lönner
INTERVJU
Det nya guldet
Svante Randlert, en av Sveriges mest framstående talare och ledarskapsrådgivare samt grundare och VD för nystartade företaget Wisory, berättar för Linti Insights hur han tror att arbetsplatsen, ledarskapet och rekryteringen kommer att förändras av pandemin.
Perspektiv
Ingenjörer som svarat på Linti Insights enkäter
Med hjälp av ingenjörer som svarat på Linti Insights enkäter och deltagit i ett antal fokusgrupper under 2019-2020 vet vi mycket om hur dagens ingenjörer värderar en arbetsgivare och vad de efterfrågar i en rekryteringsprocess. Vårt uppdrag är att ständigt vara vetgiriga och skaffa djupare kunskap om ingenjörers preferenser. På våra nätverksträffar där vi träffar både jobbsökande och karriärintresserade har vi satt ihop ett antal fokusgrupper. Syftet med dessa är att djupdyka i argument och resonemang.
Linti Insights utkommer fyra gånger per år. Här samlar vi insikter, analyser och fakta om ingenjörers arbetsliv, framtidsplaner och drömmar.
Ansvarig utgivare: Måns Westerlund
Besöksadress: Upplandsgatan 2B, 111 23 Stockholm. Kontakta oss: hello@lintigroup.se